İşinizi bir adım öteye taşıyacak çözümlerimizi keşfedin.
Markete Git
E-ticaret paketleri
Markete Git
Markete Git
Markete Git

İnternet Satışlarınızı Artıracak Google Araçları

Web sitenizin satış performansını artırabilirsiniz. İnternet satışlarınızı artıracak Google araçları hakkında faydalı bilgiler bu yazımızda!

Dijital dünyada rekabet koşulları her geçen gün zorlaşıyor. Sektöre giren yeni oyuncular için işler daha da zor. İnternetten satış yapmak perakendeye oranla genellikle daha kolay görünür. Ancak yeni oyuncuların girişiyle rekabet koşulları sürekli zorlaşıyor. Pastadan daha fazla pay kapmak için web sitelerin daha fazla şey yapmaları gerekiyor. Seçtiğiniz anahtar kelimelerde trafik ve ciro artışı elde etmeniz için Google, birbirinden faydalı araçlara sahip. Google ekosisteminde yer alan bu araçlar sayesinde internet satış kanallarını çok daha verimli kullanabilirsiniz. Peki bu araçlar nelerdir ve nasıl kullanılır? Bu yazımızda internet satışlarınızı artıracak Google araçları hakkında faydalı bilgiler paylaşacağız.

Google Araçları Nedir?

İnternet kullanıcıları ve web sitelerin online deneyimlerini kolaylaştırmak için Google tarafından geliştirilen araçlara Google araçları diyoruz. Google tools olarak da bilinen bu araçlar hem günlük hayatımızda hem de iş hayatımızda birçok süreci hızlandırıp kolaylaştırıyor. Google ekosisteminde gerçekten de fazla sayıda araç var. Üstelik bu araçlar her geçen gün daha da gelişiyor. Bu araçlardan bazıları internet satış siteleri için kritik bir öneme sahip. Google webmaster araçları olarak da bilinen bu araçları etkin şekilde kullanırsanız sitenizle ilgili tüm gelişmeleri takip edebilirsiniz. Böylelikle daha gerçekçi hedefler belirler, işe yaramadığını gördüğünüz stratejilerinizde revizyon yapabilirsiniz.

Arama motoru pazarının lider oyuncusu Google, geliştirdiği araçlarla web dünyasında bugüne kadar önemli birçok ihtiyacı karşıladı. İnternette ister kurumsal e-ticaret siteleri olsun isterse yeni girişimciler, bu araçları kullanarak operasyonlarında en iyi skorlara ulaşıyor. Tabii Google reklam veya pazarlama araçlarından etkin şekilde yararlanmanız için öncelikle bunların neler olduğunu bilmeniz gerekir. Bu bağlamda internet satışı nasıl yapılır diye merak edenlerin Google araçları hakkında bilgi sahibi olmasında büyük yarar var. Çünkü internet satışlarınızı artıracak Google araçları sitenize hem SEO hem de SEM tarafında çok önemli kazanımlar sağlayacaktır.

Google Araçlarının Genel Özellikleri Nelerdir? 

İster bireysel isterse kurumsal tarafta olsun Google site araçları web dünyasında yükselişinize ivme katmak için gerekli birçok özelliğe sahiptir. Genel olarak ifade edecek olursak;

  • Her aracın kendine ait birtakım özellikleri ve sağladığı avantajlar vardır. Araçları daha yakından tanıdıkça bunları daha etkin şekilde kullanabilirsiniz.
  • Google site araçlarının en önemli özelliği, web sitelerin performansını ve verimliliklerini artırmalarıdır. Site veya uygulamaların daha iyi bir online deneyim sunmalarına yardımcı olur. Kullanıcı deneyimlerini iyileştirerek sitelere rekabet avantajı sağlar.
  • Web sitelerin ziyaretçi sayıları ve kaynakları, en iyi sayfaları gibi birçok verisini incelemeyi ve raporlamayı kolaylaştırır. Operasyonlarla ilgili çeşitli konular hakkında stratejiler oluştururken doğru ve planlı hareket etmeyi sağlar.
  • İnternet sitelerinin dijital dünyadaki hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olur. Daha düşük bir bütçeyle daha yüksek dönüşüm oranlarına ulaşmalarını mümkün kılar.
  • Sitelerin dosya depolama ve paylaşım yapma, online toplantı ve daha birçok ihtiyaçlarına hızlı ve etkin çözümler sunar. Kurumsal sitelerin yanı sıra düşük sermayeli internet satış siteleri için de bu çözümler oldukça faydalıdır.
  • Kolay bir arayüze sahip oldukları için 7'den 70'e herkes tarafından kullanılabilir. Daha etkili kullanım şekilleri için ise Google araçları eğitimi almak faydalı olur.

Yazımızın devamında internet satışlarınızı artıracak Google araçları hakkında alfabetik sırayla bazı önemli noktalara kısaca işaret edeceğiz.

Google Ads

Listemizin ilk sırasında Google Ads var. 2018 yılına kadar Google AdWords olarak bilinen bu araç, internet satışlarınızı artıracak Google araçları arasında en önemlilerinden biridir. Ücretli kampanyalar oluşturmanızı sağlayan bu araç, organik trafik yoluyla istediği sonuçları alamayan sitelerin trafik ve ciro tarafında yükselmelerini sağlıyor. Üstelik bu sistemde reklam çeşitliliği oldukça geniştir. Arama ağı reklamları, görüntülü reklam ağı, video ağı gibi kampanya türleriyle Google Ads, internet reklam pazarının halihazırda en büyük oyuncusudur.

Google Ads sistemiyle reklam kampanyası oluşturduğunuzda, arama motoru sonuç sayfalarında organik sonuçların üstünde çıkarsınız. Reklam verdiğiniz sözcüklerde doğal sıralamaların üstünde olmanız, daha geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşmanızı sağlar. İnternet satış mağazaları için bunun anlamı ciro ve kârlılık fırsatı demektir. Ads panelini kullanarak kampanya bütçeniz, hedef kitleniz ve daha birçok konuda optimizasyon yapabilirsiniz. Ne var ki, Google Ads aracını iyi kullanmak özel bir uzmanlık gerektirir. Yeni nesil bir e-ticaret yazılımı kullansanız bile bu uzmanlığı elde etmek kolay değildir. Bu süreçte yanlış anahtar kelime veya hedef kitle seçimi, reklam bütçenizin istediğiniz dönüşümü vermemesine yol açar.

Bu bağlamda Google Ads aracını kullanırken uygun hedefleri seçmeye özen göstermelisiniz. Reklam vereceğiniz sözcüklerde rekabet düzeyi, arama hacmi gibi kriterler önemlidir. Bu konularda atacağınız doğru adımlar internet satış sayfaları için büyüme imkanı anlamına gelir. Yanlış stratejiler ise sitelerin ticari operasyonlarını bitirmelerine bile yol açar. Bu bakımdan internet satışlarınızı artıracak Google araçları arasında bu en önemli aracı kullanırken dikkatli olmalısınız. Hesaplarınızı yönetmek ve etkin kampanya stratejileri için dilerseniz dijital pazarlama ajanslarından profesyonel hizmet alabilirsiniz.

Google Ads Keyword Planner

İnternetten satış yapmak isteyenler için en faydalı Google araçlarından bir diğeri Google Ads panelindeki Keyword Planner aracıdır. Anahtar Kelime Planlayıcısı olarak da ifade ettiğimiz Keyword Planner, dijital pazarlama çalışmalarının yanı sıra SEO için de önemlidir. Nitekim internet satış kanalları sadece reklamlarla hedeflerine ulaşamaz. Orta ve uzun vadeli hedeflerine ulaşmaları için arama motoru optimizasyonu çalışmalarından da yararlanmaları gerekir. SEO çalışmalarının merkezinde ise anahtar kelime stratejileri vardır. Bu bakımdan Keyword Planner hem reklam verilecek sözcük seçiminde hem de SEO için anahtar kelime seçiminde kullandığımız en önemli araçlardan biridir.

Dijital pazarlama alanında Google Keyword Planner, arama motoru reklamlarını düzenlemek ve kampanya geliştirmek için kullanılır. İlgili sözcüklerde arama hacimlerini ve rekabet düzeyini öğrenmek, daha etkili kampanya düzenlemeyi olanaklı kılar. Anahtar kelime planlayıcı ayrıca ortalama tıklama maliyetleri hakkında da bilgi verir. Bu da reklam bütçesini verimli kullanmak için strateji oluşturmayı sağlar. Kelime grupları ve performansları hakkında doğru bilgi sahibi olan reklam yöneticisi, küçük bir bütçeyle bile internet satış siteleri arasında öne çıkma imkanı elde eder.

Keyword Planner aracı SEO çalışmalarının da en önemli parçalarından biridir. İnternet satışlarınızı artıracak Google araçları hakkında bunu da unutmamalısınız. Online mağazanızdan satış yapmak için sadece reklam kanallarını kullanamazsınız. Organik aramalardan da gelir elde etmek için SEO çalışmalarına önem vermelisiniz. İyi bir SEO makalesi yazmak için Keyword Planner içerikte olması gereken kelimelerin listesini verir. Bu sayede içeriğinizi zenginleştirmenizi sağlar. Bu kelimeleri kullanırsanız benzer aramalardan da trafik çekme şansınız artar. Bu da organik trafikte doğal bir artış imkanı sağlar. İlgili aramalarda Google Ads reklamları için ayırdığınız bütçeyi böylelikle başka alanlara kaydırabilirsiniz.

Google AdSense

İnternet satış sitesi kurmak isteyenler Google Ads ile Google AdSense aracını genellikle birbirine karıştırır. Aslına bakarsanız her ikisi de internet reklamlarıyla ilgilidir. Ancak Google Ads aracında ödemeyi siz yaparsınız. AdSense ise reklam geliri elde etmenizi sağlayan çok önemli bir araçtır. Nitekim Google'ın AdSense aracı, web sitelere dijital içerikler üzerinden para kazanma imkanı sunar. Çalışma şekli ise içeriğiniz ile ziyaretçilere göre reklamları eşleştirmeye dayalıdır. AdSense reklamları, ürün tanıtımı yapmak isteyen reklamverenler tarafından oluşturulur. Ödemeler de aslında onların reklam bütçelerinden gelir. Reklam maliyeti ise reklamın türüne, aldığı trafik miktarı ve tıklama sayısına göre değişir. Bu aracı iyi kullanırsanız, sitenizin tüm reklam maliyetlerini sadece Google AdSense gelirleriyle karşılamanız bile mümkün.

Bu bakımdan Google AdSense aracı, internet sitesi üzerinden para kazanmak isteyenler için aslında son derece kârlı bir araçtır. Bu aracı kullanmak için öncelikle sitenizde AdSense reklam alanlarınızı kullanılabilir hale getirmelisiniz. Böylelikle reklamlar sitenizde görünmeye başlar. AdSense reklamlarında avantaj doğal olarak en yüksek bütçeli reklamlardan yanadır. Sitenizin trafiği ve reklamların aldığı tıklama sayısı arttıkça Google AdSense gelirleriniz artmaya başlar. Bununla birlikte, AdSense reklam kodlarını kullanıcı deneyimlerini bozmayacak şekilde sitenize eklemelisiniz. Aksi durumda ne yazık ki reklam alanları ve kodları ziyaretçileriniz nezdinde can sıkıcı hale gelir. Bu da kötü bir web deneyimi yaşamalarına ve sitenizi terk etmelerine yol açar. Bu durumda internet satışlarınızı artıracak Google araçları hakkında istediğiniz sonuçları almanız zorlaşır.

Google Alerts

Yukarıda da belirttiğimiz gibi internet satış siteleri arasındaki rekabet her geçen gün zorlaşıyor. Bu süreçte kendisini yenileyip şartlara uyum sağlayan web siteler rakiplerine fark atıyor. Günümüzde çok hızlı değişen hayat şartları site yöneticilerinin gelişmeleri takip etmesini zorlaştırmakta. Oysa yeni çıkan bir trend hem SEO hem de SEM tarafında internet satış uygulamaları için bir fırsattır. Üzerinde çalıştığınız anahtar kelimeler hakkında en yeni gelişmelerden haberdar olmak size birçok fırsat sağlar. Bu fırsatları organik aramaların yanı sıra reklam kampanyası yönetimi için de kullanabilirsiniz. İşte Google Alerts aracı, istediğiniz konular hakkında en yeni bilgilere ulaşmanızı kolaylaştıran iyi bir Google aracıdır. Üstelik kullanımı da son derece basittir.

Google'da oturum açıp kimlik doğrulaması yaptıktan sonra Google Alerts panelini kullanmaya başlayabilirsiniz. Bu aşamada ilk olarak ekranın üst kısmındaki çubuğa anahtar kelimeyi yazın. Ardından Uyarı Oluştur butonuna basın. Seçenekler kısmından uyarı bildirimlerinizi optimize edin. Uyarı sıklığı konusunda "anında", "en fazla günde bir kez" ve "en fazla haftada bir kez" seçeneklerinden birini seçin. Eğer dinamik bir sektörde hizmet veriyorsanız bunlardan ilk ikisi daha iyi bir seçimdir. Kaynak seçimini de dilediğiniz şekilde optimize edin. Kaynaklarınız web, haber, blog, kitaplar, finans veya tartışmalar gibi farklı seçenekler olabilir. Böylelikle sektörünüz ve anahtar kelimeler hakkında en güncel gelişmeleri Google Alerts sayesinde öğrenebilirsiniz. Bunu mail adresi üzerinden de alabilirsiniz, RSS beslemeleri şeklinde de. Her iki yöntemde de Google Alerts, internet satışlarınızı artıracak Google araçları arasında siteniz için çok faydalı olacaktır.

Google Analytics

İnternetten satış işine yeni giriyorsanız bilmeniz gereken en önemli araçlardan biri de Google Analytics'tir. Nitekim internet satış fikirleri konusunda nasıl bir yeniliğe imza atarsanız atın, sitenizin masaüstü ve mobilde tüm performansını ölçümlemek için bu aracı kullanabilirsiniz. Bu yönüyle internet satışlarınızı artıracak Google araçları arasında Analytics'in ayrı bir önemi var. Sitenizde ziyaretçi davranışlarını incelemek ve çeşitli konularda strateji üretmek için halihazırda en önemli izleme araçlarından biri Google Analytics'tir. Yakın döneme kadar Universal Analytics (UA) versiyonunu kullandığımız bu aracın Google Analytics 4 (GA4) versiyonuyla artık çok daha spesifik konularda bilgi sahibi oluyoruz.

İnternet satış platformları arasındaki farklar, trafik ve ciro stratejileri konusunda önemli sonuçlar doğurur. Sitenize ziyaretçilerinizin en çok hangi sosyal ağlardan geldiğini bilirseniz, bu ağlar özelinde strateji geliştirebilirsiniz. Mobil ve masaüstü erişim oranları da bu bağlamda önemli bir konudur. Son yıllarda mobil internet kullanımı artarken sitenizin de bu duruma ayak uydurması gerekir. Bu bakımdan web siteler için özel tasarım hizmetleri günümüzde en önemli konulardan biri. Diğer taraftan, sitenizde en iyi içeriklerinizin yanı sıra trafik çekmeyen içeriklerinizi de bilmenizde yarar var. Çünkü bunları iyileştirerek daha fazla trafik çekme imkanı elde edersiniz. Daha iyi trafik alan içeriklerinizi bilmeniz, daha fazla trafik çekmek için neler yapabileceğiniz hakkında fikir verir.

İşte bu tür konularda bilgi sahibi olmak ve etkili stratejiler geliştirmek için web sitenizin mutlaka bir GA4 mülkü olmalı. Web sitelerin performanslarını ölçmek ve analiz etmek için GA4 gerçekten de birçok olanağa sahip. Ziyaretçilerin nereden gelip hangi sayfaları tıkladığını bilmek, sayfalarda geçirdikleri süreyi öğrenmek, sitenin etkileşim ve dönüşümlerini takip etmek için iyi bir Google Analytics 4 kullanıcısı olmalısınız. GA4'te gelişen raporlama seçenekleri de bu bağlamda önemli bir konu. İnternet satışlarınızı artıracak Google araçları hakkında raporlama özellikleri de önemli bir tercih nedenidir.

Google Blogger

İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte dijital yayın kanallarına ilgi arttı. Bu kanalları kullanmak isteyen herkes basit birkaç işlemin ardından kişisel blog sitesi kurabiliyor. Çeşitli konularda duygu ve düşüncelerini internet üzerinden geniş kitlelerle paylaşıyor. Bu bağlamda Google Blogger, milyonlarca kullanıcısıyla dijital dünyanın en önemli yayın kanallarından biri konumunda. Bu platformu kişisel blog sayfası amacıyla kullanabileceğiniz gibi, sitenize backlink desteği sağlamak için de kullanabilirsiniz. İnternet satışlarınızı artıracak Google araçları arasında Blogger ile ücretsiz backlink kaynaklarına sahip olabilirsiniz.

İnternet satış sitenizin organik aramalardan daha fazla trafik çekmesi için gerekli şeylerden biri backlinklerdir. Siteniz için backlink satın alma imkanlarınız diyelim ki kısıtlı. Bu durumda Google Blogger kullanarak güzel ve ücretsiz bir blog sayfası oluşturmanız mümkün. Böylelikle ilgili anahtar kelimelerde yayınlayacağınız blog yazılarından sitenize backlink verebilirsiniz. Backlinklerde çeşitlilik arttıkça arama motoru botları sitenizi daha iyi tanır ve yorumlar. Benzer aramalardan da trafik çekme şansınız artar. Eğer zamanınız varsa ve yazı yazmayı da seviyorsanız, farklı blog sayfaları oluşturarak sitenize ücretsiz backlink desteği sağlayabilirsiniz. Bu bağlamda web siteler için UX tasarım ilkeleri konusuna dikkat etmeyi de ihmal etmeyin.

Google Business Profile

Eski adıyla Google My Business, yeni adıyla Google Business Profile de internet satışlarınızı artıracak Google araçları arasında önemli bir araçtır. Türkçe karşılığı Google İşletme Profili olan bu araç, Google'ın ticari işletmelere sağladığı bir profil oluşturma hizmetidir. Ücretsiz olması ve internet aramalarında görünürlüğü artırması en önemli avantajlarıdır. Online satış alanında farklı çalışmalar yapabilirsiniz. Ancak mağazanız veya lokasyonunuz için bu profili mutlaka oluşturmalısınız. Bu sayede hem arama motoru botları hem de kullanıcılar sitenizi daha kolay bulur. Profilinizde yer vereceğiniz bilgi ve fotoğraflar, güvenli bir satış kanalı olduğunuzu gösterir.

İnternet satış sitesi kurmak isteyenler bu hizmetin genellikle sadece kurumsal işletmelerle sınırlı olduğunu düşünme eğiliminde. Oysa küçük işletmeler de Google Business Profile kaydı oluşturma imkanına sahip. Unutmayın ki arama motoru sorgularında kullanıcılar sadece sayfaları tıklamaz. İşletmeler hakkında da bilgi sahibi olmak ister. Bu profili oluşturmamanız durumunda kullanıcılarınız sizi tanımak için sitenize gelmek zorunda kalır. Bu da birçok kullanıcı için bir tür zahmettir ve siteye trafik kaybettirir. Dahası, bu profil lokal SEO çalışmalarının da en önemli parçalarından biridir. Arama motoru algoritmalarının sitenizi lokal aramalarda üst sıralara taşımasını istemeniz yetmez. Onlara bu bağlamda yeterli bilgi vermelisiniz.

Google Drive

Dijital dünyada çevrimiçi dosya depolama ve paylaşma konusunda halihazırda en iyi araçlardan biri Google Drive'dır. İster günlük hayatınızda isterseniz iş hayatınızda önemli birçok dosyanızı Google Drive'da saklayabilirsiniz. Güvenli bir depolama aracı olan Drive, dosya paylaşımları konusunda da pratik çözümlere sahip. İnternet satış sitenizle ilgili önemli dosyaları ekip arkadaşlarınızla paylaşmak için Google'ın bu ücretsiz aracından yararlanabilirsiniz. İnternet satışlarınızı artıracak Google araçları arasında Drive'ı kullanmak hem çok kolay hem de çok güvenlidir. 5 GB'a kadar ücretsiz yararlanabileceğiniz bu hizmeti daha büyük boyutlar için ise ücretli kullanmanız gerekir.

Google Maps

Google'ın en iyi araçlarından biri olan Maps yani Haritalar aracı, ücretsiz çevrimiçi haritalama sistemidir. Bu sistemin uygulama versiyonu mobil cihazlardan ilgili lokasyonları bulmayı kolaylaştırıyor. Tıpkı Google Business Profile gibi Google Maps de işletmelerin dijital dünyadaki görünürlüğünü artırmakta. Özellikle lokal aramalardan daha yüksek trafik almalarına katkı sağlıyor. Bu bakımdan internetten satışa yeni başlayan sitelerin ilk yapmaları gereken işlerden biri Google Maps kaydını tamamlamaktır.

Bu araç her ne kadar navigasyon amaçlı kullanılsa da web sitelerin görünürlükleri açısından da önemlidir. Google Maps sayesinde kullanıcılar, dünyanın neresinde olurlarsa olsunlar işletmenizin bulunduğu lokasyonu inceleme fırsatı elde eder. Bu da sitenize duyacakları güven duygusunu pekiştirir. Bu yüzden internet satışlarınızı artıracak Google araçları arasında Maps'ten de yararlanmayı ihmal etmeyin.

Google Pagespeed Insights

Kısaca ifade etmek gerekirse Google Pagespeed Insights, web sitelerin hız değerlerini ölçmeyi sağlayan bir Google aracıdır. Bu aracın sorgu çubuğuna domaininizi yazıp enter tuşuna bastığınızda sitenizin hız metriklerini kolayca kontrol edebilirsiniz. Kendi sitenizin olduğu kadar rakip sitelerin hız değerlerini öğrenmek için de bu aracı kullanmanız mümkün. Bu aracın bir diğer özelliği, hız skorlarını mobil ve masaüstü için ayrı ayrı göstermesidir. Üstelik hız skorlarınızı düşüren konuları nasıl düzelteceğiniz hakkında ipuçlarını da bu araç göstermekte. Ki bunun anlamı, daha iyi bir kullanıcı ve satış deneyimi demektir. Dolayısıyla internet satışlarınızı artıracak Google araçları arasında bu araçtan da yararlanmayı ihmal etmemelisiniz.

Google Pagespeed Insights'ın doğuşu, Google'ın 2020 yılında lansmanını gerçekleştirdiği Lighthouse yazılımına kadar uzanıyor. Bu dönemde Google, web sitelerin hem mobilde hem de masaüstünde daha yüksek bir hız skoruna ulaşmaları için neler yapmaları gerektiğini gösteren iyi bir yazılım geliştirmişti. Ancak SEO optimizasyonları kapsamında hız metriklerini bir sıralama kriteri haline getirmemişti. Oysa 2021 yılında gerçekleştirdiği Core Web Vitals (Önemli Web Verileri) güncellemesinden sonra durum değişti. Hız metrikleri artık bir sıralama kriteri haline geldi. Hal böyle olunca Google Pagespeed Insights ile hız testi yapmak SEO analizlerinin artık doğal bir parçası. Bu bakımdan Google Pagespeed Insights da aslında internet satışlarınızı artıracak Google araçları arasında kritik bir önemde. Sitenizde hız düşüklüğüne yol açan sorunları bulmak ve gidermek için bu araçtan mutlaka yararlanmalısınız.

Google Search Console

Web siteler için en önemli Google araçları arasında Search Console da diğerleri kadar önemli bir araç. Web dünyasının Google Webmaster Tools (GTW) adıyla tanıdığı bu araç zaman içinde gelişti. Böylelikle birçok yeni özellik kazandı. Halihazırda sitenizle ilgili tüm önemli yapılandırmaları bu araç üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. Sitenizin trafiği, masaüstü ve mobil tarafında optimizasyon gerekip gerekmediği gibi konularda bu araç çok faydalı olacaktır.

Search Console'un bir diğer özelliği de şudur. Sitenizle ilgili başta indeksleme sorunları olmak üzere birçok konuda Google bildirimlerini almanızı sağlar. Bu bildirimleri takip eder ve gerekli önlemleri alırsanız sitenizin başarıları artar. Dolayısıyla e-ticarete yeni başlayan sitelerin ilk yapması gereken işlerden biri GA4 ve Search Console için mülk oluşturmaktır. Sonraki süreçlerde karşılaşacağınız sorunların çözümünde bu araçlardan etkin şekilde yararlanabilirsiniz.

Google Tag Manager

Kısa adıyla GTM şeklinde ifade ettiğimiz Google Tag Manager, SEM çalışmaları kapsamında en önemli bir diğer Google aracıdır. Nitekim sitenizde satışını yaptığınız ürünler hakkında dönüşüm oranlarını takip etmek için GTM pratik çözümler sunar. Satış hedeflerinizle ilgili yeni yapılandırmalar oluşturmak için GTM en önemli araçtır. Trafik kaynaklarınızı ve ziyaretçi davranışlarınızı analiz etmek için de bu araçtan yararlanabilirsiniz.

Bilindiği üzere, arama reklamları aracılığıyla siteye gelen kullanıcılar, sitede kaldıkları süre boyunca farklı davranışlar gösterir. Google Analytics ve Ads ile entegre çalışan GTM, kullanıcı davranışları hakkında en doğru bilgileri verir. Bu sayede örneğin sepete ürün eklediği halde işlemi tamamlamadan siteden ayrılan kullanıcıları tespit edebilirsiniz. Bu kullanıcılar için yeni kampanya hedefleri oluşturabilirsiniz. Bu tür durumlarda GTM, internet satışlarınızı artıracak Google araçları arasında en önemli araçlardan biri haline gelir.

Google Trends

Son olarak Google Trends aracından da bahsetmek istiyoruz. Nitekim bu araç, sattığınız ürünlerle veya üzerinde çalıştığınız anahtar kelimelerle ilgili son gelişmeleri öğrenebileceğiniz güzel bir araçtır. Bir anahtar kelimede arama hacmi bazen bir anda artar. Ki bu durum SEO ve SEM tarafında birçok fırsatı beraberinde getirir. Son yıllarda daha da geliştirilen bu araç, artık günlük trendlerde bile bilgi sağlıyor. Bu bilgileri SEO ve SEM alanında kullanabileceğiniz gibi, sosyal medya paylaşımlarınız için de kullanabilirsiniz. Böylelikle internet satışlarınızı artıracak Google araçları ile yapacağınız çalışmaların başarı düzeyi artar. 

Referanslar

Sektör uzmanlığı ve büyük marka deneyimi...

Tüm Referanslarımız
Uludağ Üniversitesi ULUTEK Teknoloji Geliştirme Bölgesi K:1 D:124 Görükle Nilüfer/BURSA
İletişim Formuna Git
Numaranızı Bırakın Biz Sizi Arayalım
Güvenlik Kodu
Hipotenüs Hipotenüs® Yeni Nesil E-Ticaret Sistemleri ile Hazırlanmıştır.