İşinizi bir adım öteye taşıyacak çözümlerimizi keşfedin.
Markete Git
E-ticaret paketleri
Markete Git
Markete Git
Markete Git

Kullanıcı Odaklı Ürün Açıklaması Nasıl Yazılır?

E-ticaret siteniz için ürün açıklaması yazarken satış odaklı olmamalısınız. Kullanıcı odaklı ürün açıklaması rehberi blog yazımızda!

E-ticaretle ilgilenenler ürün açıklaması yazarken nelere dikkat etmeleri gerektiğini merak ediyor. Satışını yaptığınız ürün ne olursa olsun, açıklama kısmında vereceğiniz bilgiler satışları doğrudan etkiler. Ürün hakkında yanlış bilgiler vermeniz hem etik hem de hukuki bakımdan uygun değildir. Müşterilerde satın alma kararı oluşturmak adına sergileyeceğiniz yanlış tutumlar güvenilirliğinize zarar verir. Bunun yerine ürünlerin özelliklerini doğru girmelisiniz. Açıklamalarda satış odaklı olmak yerine kullanıcı odaklı olmalısınız. Bu sayede dönüşümleriniz doğal olarak artar. Peki kullanıcı odaklı ürün açıklaması nasıl yazılır? Bu açıklamalarda nelere dikkat etmek gerekir? Kullanıcı odaklı ürün açıklaması yazmanın püf noktaları nelerdir? 

Ürün Açıklaması Nedir?

Öncelikle ürün açıklamalarından biraz bahsedelim. E-ticaret müşterisinin satın alma kararını etkileyen birçok faktörden bahsetmek mümkün. Ürün açıklamaları bunlardan ilki ve en önemlisidir. Kısaca ifade edecek olursak ürün açıklaması, bir ürünle ilgili olarak müşterilerin ihtiyaç duyduğu bilgileri içeren kısa açıklamalardır. Web sitesinin kullandığı e-ticaret sistemi özelliklerine göre bu açıklamaların sitede nasıl görüneceği değişir. Fakat açıklamaların belli birtakım standartları vardır. Nitekim ürün bilgisi açıklamalarında ürünlerin öncelikle fiziksel ve teknik özellikleri yer alır. Ardından kullanım alanları ve yöntemi, avantajları ve varsa dezavantajları hakkında bilgiler verilir. Bu sayede müşteriler ürünü satın almadan önce ürünü daha iyi tanıma imkanı elde eder. 

Ürün açıklamalarının başlıca 3 temel kriteri karşılaması gerekir. Bunlardan ilki doğruluktur. İkincisi yeterlilik, üçüncüsü ise güvenilirliktir. Doğruluk kriteri, ürün bilgisi içeriğinin tümüyle doğru olmasını ifade eder. Ürünün fiziksel ve teknik özellikleriyle yakından ilgilidir. Örneğin ürünün ebat, hacim, renk ve diğer özellikleri hakkında paylaşacağınız bilgilerin tamamen doğru olması gerekir. Bunun yanı sıra ürün bilgilerinin yeterli olması da gerekir. Aksi durumda kullanıcıların zihninde soru işareti oluşur. Hatta bu nedenle müşterileriniz ürünü satın almaktan vazgeçebilir. Güvenilirlik ise bilgilerin kaynağıyla yakından ilgilidir. Ürünleriniz hakkında sadece güvenilir kaynaklardan bilgi temini yaparsanız ürün açıklama kriterleri konusunda sorun yaşamazsınız. Kullanıcı odaklı ürün açıklaması yazarken bu üç kriteri hiç ihmal etmemelisiniz.

E-Ticarette Ürün Açıklamaları Niçin Önemlidir?

E-ticarette satışı yapılan ürünlerin bir bölümü günlük hayatta bildiğimiz, tanıdığımız ürünlerdir. Bir kısmı ise kullanıcıların daha önce hiç görmediği ve deneyimlemediği ürünlerden oluşur. İster bilinen isterse ilk kez karşılaşılan ürünler olsun, ürün açıklamaları kullanıcıların kararlarını doğrudan etkiler. Sitenize gelen bir kullanıcı, iyi bildiği bir markanın ürününü bile inceleyip bilgi sahibi olmak isteyebilir. Daha önce hiç deneyimlemediği ürünlerde ise bilgi ihtiyacı daha fazla olacaktır. Ucuz e-ticaret sitesi arayanlar daha çok fiyat bilgilerine dikkat eder. Ancak ürünlerin diğer özellikleri de satın alma kararlarını etkiler.

Bu bakımdan kullanıcı odaklı ürün açıklaması online pazarlama çalışmalarınızın olmazsa olmaz bir parçasıdır. Çünkü eksik veya hatalı bilgiler, diğer süreçlerin başarı düzeyini düşürür. Kullanıcıların satın alma davranışlarını sorgulamalarına yol açar. Genel olarak ifade edecek olursak e-ticarette ürün açıklamaları; 

  • Ürünlerin daha iyi anlaşılmasını sağlar. Böylelikle kullanıcıların satın alma kararlarını olumlu yönde etkiler.
  • Ürün açıklaması yetersiz olan ürünler kullanıcılar nezdinde ilgi çekmez. Hiçbir kullanıcı, özelliklerini bilmediği bir ürünü satın almak istemez. 
  • İyi yazılmış ürün içerikleri dönüşüm oranlarını artırır. Ürün bilgisi eksik sayfalar ise ziyaretçilerin siteyi terk etmelerine yol açar.
  • Müşterilerde satın alma kararını oluşturmak adına yanlış, hatalı veya abartılı yorumlar müşteri deneyimlerine zarar verir. Hatta müşteri kaybına bile yol açar.
  • Orijinal ve kaliteli açıklamalar, arama motoru sorgularında botların ürün özelliklerine ulaşmalarını kolaylaştırır. Bu sayede sitenin organik trafiği de artar.
  • Kopya açıklamalar ve kalitesiz içerikler sitenin arama motorlarında görünürlüğünü olumsuz etkiler. E-ticarete yeni başlayan siteler için altyapı uygunluğu içinde ürün açıklamalarını farklılaştırmak bu yüzden önemlidir.
  • Satış odaklı içeriklerde kullanıcılar satın alma kararını etkilemeye yönelik uygulamalara tepki olarak siteyi terk edebilir. Oysa kullanıcı odaklı ürün açıklaması satın alma kararını doğal olarak yaratır. Bu da ticari başarıyı artırırken müşteri deneyimlerini iyileştirmeyi sağlar. 
  • Niteliği yüksek ürün açıklama yazıları e-ticaret operasyonunun devamlılığı açısından kritik önemdedir. Müşterilerin siteyi tekrar ziyaret etme ve yeni alışveriş yapma oranlarını artırır. 

Amazon'da Markalar İçin Ürün Açıklaması Yazmak Nedir? 

Dünyanın en önemli online alışveriş platformlarından biri olan Amazon, günümüzde birçok markanın tercih ettiği bir online satış kanalıdır. Amazon'da satış yapan markalar için ürün açıklamaları bu bağlamda kritik bir önemde. Çünkü Amazon ürün açıklama kriterleri konusunda bazı standartlara uyulmasını beklemekte. Eğer markalar için Amazon'da ürün açıklaması yazacaksanız aşağıdaki konulara dikkat etmenizi tavsiye ederiz. Bunlar kısaca şu şekildedir: 

  • Başlık: Ürün açıklamalarının en önemli kısımlarından biridir. Başlığın kısa ve öz olması gerekir. Ayrıca anahtar kelime içermesi de önemlidir. 
  • Marka ve model bilgileri: Ürünün marka ve model bilgileri ürünü daha iyi tanımayı sağlar. Böylelikle müşterilerin güvenini artırır. Üstelik, ürün açıklamalarının marka ve modellerle ilgili sorgulardan da trafik çekmesine yardımcı olur. Organik sıralamaları bu sayede olumlu etkiler. 
  • Ürün açıklaması: Ürünün fiziksel ve teknik özelliklerini anlatan kısa açıklamalardır. Organik trafik konusunda başarılı olmak isteyen markalar ürün açıklamalarında anahtar kelimeleri mutlaka kullanır. 
  • Ürünün avantajları ve dezavantajları: Her ürünün sadece avantajları yoktur. Bazı ürünlerde çeşitli dezavantajlar da olabilir. Amazon'da markalar için ürün açıklaması yazarken buna da dikkat etmelisiniz. Nitekim kullanıcı odaklı ürün açıklaması yazmak bu konuları da kapsamına alır. 
  • Görseller ve videolar: Amazon'dan satış yapmak isteyenler ürün açıklamalarına ek olarak görseller ve videolardan yararlanmaya da dikkat etmeli. Çünkü her ikisi de ürün açıklamalarını kullanıcı odaklı hale getiren unsurlardır. Ürün sayfanız kullanıcı tarafında ne kadar dikkat çekici olursa satış başarılarınız da o kadar yüksek olur. 
  • Ürün fiyatı ve kampanyalar: E-ticarette müşterilerin satın alma davranışları üzerinde fiyatlar da etkili bir faktördür. Markalar için ürün açıklaması yazarken fiyat bilgisine de yer verebilirsiniz. Hem bu sayede arama motorlarında fiyatlarla ilgili sorgulardan da trafik çekme imkanı elde edersiniz. 
  • E-ticaret SEO danışmanlığı: Amazon'dan ürün satışı yapmak isteyenler daha yüksek başarılar için e-ticaret SEO optimizasyonları konusunda desteğe ihtiyaç duyabiliyor. İyi bir SEO ajansından hizmet alarak bu konuda daha yüksek başarılara ulaşmanız mümkün. 

XML Ürün Açıklamalarının Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?

Günümüzde birçok e-ticaret sitesi ürün açıklamaları temini için XML kullanma yoluna gidiyor. Kısaca ifade etmek gerekirse XML özel bir işaretleme dilidir. İngilizce açılımı Extensible Markup Language olan XML'in Türkçe karşılığı Genişletilebilir İşaretleme Dili şeklindedir. XML bir yönüyle HTML'ye benzer. Ancak önceden tanımlanmış etiketler içermez. İhtiyaçlara uygun şekilde özel etiket tasarlamaya imkan verir. Bu da veri depolama, paylaşma ve içerik oluşturmada hızlı ve pratik çözümler sunar. Üstelik XML'de yer alan veriler hem kullanıcılar hem de arama motoru botları tarafından okunabilir.

Bu yönüyle XML ürün açıklamaları özellikle e-ticarete yeni başlayan siteler için önemli bir ihtiyacı karşılamakta. Nitekim çok sayıda ürün açıklamasını manuel hazırlamak kolay değildir. Sitenin kendine ait bir içerik ekibi yoksa uygun bir XML temin etmesi bu bakımdan faydalıdır. Böylelikle ürün bilgisi yazılarına kolayca ulaşır. E-ticarete yeni giriş yapan siteler için ürün bilgisi yazmak çok zahmetli bir iştir. Hatta büyük markalar bile bu konuda çeşitli ajanslardan hizmet almayı tercih eder. Siz de eğer sitenizdeki ürünler için XML temin edemiyor veya içerik yazamıyorsanız profesyonel ajanslardan hizmet alabilirsiniz. 

Bununla birlikte şunları da ifade etmekte yarar var. XML ürün açıklamaları standarttır. Yani aynı XML'i kullanan tüm sitelerde ürün yazıları birbirinin aynıdır. Bu da arama motoru botlarının ilgili aramada sıralama yaparken sorun yaşamasına yol açar. Üstelik XML'den gelen bilgilerde güncelleme yapmak da sorunlu bir süreçtir. Sayfalarda yapacağınız düzenlemeler gereken önlemler alınmadığında ilk güncellemede kaybolur. Dolayısıyla XML ile ürün açıklama bilgilerini temin etmek e-ticarete giriş sırasında gerekli ve faydalıdır. Ancak zaman içinde sitenin ürün sayfalarını özelleştirmesi daha iyi bir yaklaşımdır. Bu özelleştirmede kullanıcı odaklı ürün açıklaması yazmak hem site hem de kullanıcı tarafında daha başarılı sonuçlar doğurur. 

Ürün Açıklamalarında Odak Noktası Ne Olmalı?

E-ticaret ürün açıklaması yazarken farklı odak noktalarından bahsetmek mümkün. Bunlar arasında örneğin satış odaklı ürün açıklamaları en önemlilerinden biridir. Veya marka odaklı ürün açıklamaları da sık karşılaşabileceğiniz ürün açıklaması çeşitleri arasındadır. Ancak bu yazım şekillerinde kullanıcılar gerçek ihtiyaçlarına karşılık bulmakta zorluk çeker. Nitekim satış odaklı açıklamalarda ticari konular öne çıkar ve ürünün fiyatına vurgu yapılır. Muadillerinden daha ucuz olduğuna özellikle dikkat çekilir. Oysa bazı ürünlerde fiyat aslında önemli bir belirleyici değildir. Söz gelişi yaşam tarzıyla ilgili ürünlerde, örneğin parfüm veya kozmetik ürünlerinde fiyat ya da satış odaklı ürün açıklamaları uygun sonuçlar sağlamaz.

İster yatay olsun, isterseniz dikey e-ticarette müşteriler satış kanalında ürünlerden önce ürün açıklamalarıyla karşılaşır. Bu açıklamaları okuyarak ürünleri tanımak isterler. Bu sayede hem ürün içeriklerine ulaşırlar. Hem de ürünlerin ihtiyaçlarını karşılayıp karşılamadığı hakkında fikir sahibi olurlar. Ürün açıklamalarının yarattığı izlenimle satın alma kararı alırlar veya almazlar. Birçok üründe aslında markadan ziyade ürün içeriği daha önemlidir. Bu yüzden ürünün içeriğine değil de markasına atıf yapan açıklama yazıları kullanıcıların beklentilerini karşılamaz. Yeni bir e-ticaret sitesi kurmak isteyenler bu konulara özellikle dikkat etmeli.

Kullanıcı odaklı ürün açıklama yazıları öncelikle ürünlerin doğru anlaşılmasını sağlar. Ardından kullanıcıların ihtiyaçları hakkında doğru değerlendirmeler yapmalarını kolaylaştırır. Kullanıcılar eğer ürünlerinizi doğru şekilde anlar ve ilgili ihtiyaçlarını karşılayacağını görürse satın alma kararını zaten alırlar. Bu yüzden satış veya marka odaklı açıklamalar yerine kullanıcı odaklı açıklamalar yazmanız satın alma kararının seyri açısından daha faydalı ve etkili bir yöntemdir.

Ürünü Kullanırken Nelere Dikkat Etmek Gerektiğini Belirtmek

Kullanıcı odaklı ürün açıklaması yazma yöntemi hakkında bir noktaya özellikle dikkat çekmek istiyoruz. Nitekim SEO için ürün açıklaması yazan birçok SEO uzmanı odağa anahtar kelimeleri koyuyor. Bu kelimelerin aranma hacimleri ile zorluk derecelerine göre ürün açıklama yazısı hazırlıyorlar. Böyle olunca yazının kimin için yazıldığı unutulabiliyor. Elbette Google web araçları ile arama hacmi öğrenme ve zorluk skoruna bakma, SEO çalışmalarının önemli bir parçasıdır. Ancak hitap edilen kişilerin gerçek kullanıcılar olduğunu unutmamak gerekir. Ve bu insanlar bir ürünü tanımak istediklerinde sadece anahtar kelimelere göre arama yapmazlar. O ürünü kullanırken nelere dikkat etmeleri gerektiğini de bilmek isterler. 

Bu bakımdan, kullanıcı odaklı ürün açıklaması yazmaya başlamadan önce ürünü çok iyi tanımanızı tavsiye ederiz. Eğer bunu yaparsanız, kullanım sırasında nelere dikkat etmek gerektiğini daha iyi görürsünüz. Bu sizi, çalışmanızı botlar için yazma yanılgısından kurtarır. Ürün açıklamalarında SEO anahtar kelime stratejilerini elbette kullanabilirsiniz. Ancak bunu yaparken kullanıcıların gerçek ihtiyaç ve beklentilerini de hesaba katmalısınız. Kullanıcılara ürünle ilgili vereceğiniz her ilave bilgi, doğru olmanın yanı sıra işlevsel olmalı. Böylelikle hem müşteri memnuniyeti artar. Hem de ilgili kısımların arama motoru sorgularında görünürlükleri doğal olarak artış elde eder. 

Kullanıcı Odaklı Ürün Açıklaması Yazmanın Püf Noktaları Nelerdir?

  • Her şeyden önce ürün açıklaması yazılarının doğru, yeterli ve güvenilir olması gerekir. Açıklama yazınızda yanlış veya yanıltıcı hiçbir bilgi veya kavram kullanmamalısınız. 
  • Ürünün içeriği, fiziksel ve teknik özellikleri gibi konularda herhangi bir hata yapmamalısınız. Üretici firmanın hatalı içerik paylaştığını görürseniz öncelikle kendi sitenizde düzeltme sağlamalısınız. Ardından firmaya da bilgi vermelisiniz. 
  • Hiçbir ürün açıklamasını gereksiz övgü sıfatları ve cümlelerle süslememelisiniz. "Harika", "muhteşem" gibi sıfatlar ürüne değer katmaz. 
  • Ürünün hedef kitlesini iyi araştırmalı, açıklama bilgilerinizde hedef kitlenize yönelik konulara öncelik vermelisiniz. Bu sayede hedef kitleniz ürünü daha kolay anlar ve isterse sipariş verir.
  • XML veya JSON kullanıyorsanız aldığınız ürün bilgilerini zaman içinde mutlaka dönüştürmelisiniz. Nitekim hedef kitlenize ve kullanıcılarınıza daha uygun içerikler satış başarılarınızı doğal olarak artırır. 
  • Ürünlerle ilgili müşteri dönüşlerini mutlaka takip etmelisiniz. Özellikle müşteri soruları bu bağlamda önemlidir. Müşteriniz eğer bir konuda soru sorma gereği duymuşsa ürün bilgilerinde bir eksiklik var demektir. 
  • Ürünün kullanım alanları ve yöntemi hakkında kesinlikle doğru bilgiler vermelisiniz. Bu konuda daha başarılı olmak için profesyonel hizmetlerden yararlanabilirsiniz. 
  • E-ticaret ürün açıklamalarında ürünün benzerlerinden farklarını ortaya koymak faydalıdır. Bu sayede ürünün muadillerinden hangi noktalarda ayrıştığını anlamak kolaylaşır. Kullanıcı odaklı ürün açıklaması yazılarında bu yöntem satın alma süreçlerine ivme katar. 
  • Açıklama yazılarınızda ürünlerdeki geliştirmeler ve ürünlerin tarihçelerine de yer verebilirsiniz. Böylelikle kullanıcılarınız ürünlerdeki değişimleri görüp daha iyi anlayabilirler.
  • Kullanıcıların sitenizde arama çubuğunu kullanarak hangi kelimeleri araştırdığını mutlaka incelemelisiniz. Nitekim kullanıcı odaklı ürün açıklaması yazımı sırasında bu kelimeler sayfaları optimize etmenize yardımcı olur.
  • Ürün açıklamalarınızı daha etkili hale getirmek için resimler ve videolardan yararlanabilirsiniz. Böylelikle kullanıcı odaklı ürün açıklaması yazınız görsel yönden daha etkileyici hale gelir. Bu konuda daha geniş bilgileri E-Ticaret Siteleri İçin En Faydalı UX Tasarım İlkeleri yazımızda bulabilirsiniz.
Referanslar

Sektör uzmanlığı ve büyük marka deneyimi...

Tüm Referanslarımız
Uludağ Üniversitesi ULUTEK Teknoloji Geliştirme Bölgesi K:1 D:124 Görükle Nilüfer/BURSA
İletişim Formuna Git
Numaranızı Bırakın Biz Sizi Arayalım
Güvenlik Kodu
Hipotenüs Hipotenüs® Yeni Nesil E-Ticaret Sistemleri ile Hazırlanmıştır.